Voting

Thursday, July 26, 2012

my new little angel

tadaaa... i'm back!


after berkurun lama menyepi.. start dari muntah muntah.. badan tak terdaya... now bizi with new addition pulak...

aku share sikitlah pasal my experience deliver my baby haritu...

everything was all OK until the last week of check tu.. baby kat dalam buat hal, dia boleh pulak main ngan tali pusat bawak turun kat pintu keluar... .. so saturday tu pergi check up, Doc kata selalu kes macam ni kena Operate.. aduuhhhh... dahlah aku takut kalau C-sec... and Doc kata this is like timing bomb, u only have 10 minutes to reach hospital if your water bag pecah, sbb takut tali pusat baby keluar dulu then baby lemas... im like... ya allah! nangis jer aku lepas tu... but Doc bagi aku lega sikit dia kata tali pusat tu boleh naik balik sebab masih ada space.. Doc kasi balik but tak boleh nak jalan jalan or lasak lasak.. anything call his mobile number... so balik umah my mom, cerita kat dia nangis nangis, mak mentua aku call pujuk aku.. doa bebanyak... mak aku kata pujuk baby suruh dia bawak naik atas balik... aku pun tak habis habis doa, cakap cakap ngan baby dalam perut suruh dia bawak naik... so Monday tu pepagi aku pegi balik jumpa Doc, sbb dah takut sangat kalau tali pusat tu still kat bawah suruh jerlah dia operate... Bila scan.. Miracle my baby listen to me! tali pusat dia dah ada kat atas... so Doc suggest kita induce supaya baby tak main lagi ngan tali pusat dia tu... kelakar pun ada!

So tepat pukul 12 aku admitted, pegi labor room.. rehat dulu sampai pukul 2 petang, makan makan... then pukul 4pm tu Doc datang bagi ubat induce... 4:30 tu dah start terasa sakit sakit dah kat perut... Contraction started... tepat pukul 6:30 petang baby keluar! Alhamdulillah... berat 2.8kg... born on 2nd April 2012

She is now 3months 3weeks old! Deara Herissa

ini lah budak bertuah tu...
fresh from oven... 2 hrs after

my shobot

1 month

suka buat muka donald duck tu!

at 3 months... dah pandai gelak gelak :P


ciao!

No comments:

Post a Comment